Voel jij prestatiedruk?
Klasgesprek over ‘prestatiedruk’ en hoe dit jouw leerlingen persoonlijk beïnvloedt.
De totale duurtijd is de opdracht en de film samen.
Alle anderstalige films zijn NL ondertiteld.
Klasgesprek over ‘prestatiedruk’ en hoe dit jouw leerlingen persoonlijk beïnvloedt.
Met behulp van een app visualiseren de leerlingen alles wat er in hun hoofd om gaat.
De leerlingen schrijven een brief aan hun toekomstige zelf. Wat willen ze tegen zichzelf zeggen over verwachtingen en prestatiedruk?
Op basis van 3 scènes uit de film, die de veelheid van geloof en geloofsbeleving kaderen, denken leerlingen na over god, spiritualiteit en levensvragen.
De leerlingen maken een creatieve poster of moodboard over de aanwezigheid van religie in hun leven, en stellen dit voor aan de klas.
De leerlingen onderzoeken de kinderrechten en de stand van zaken als voorbereiding op de film.
Mensen die op de vlucht zijn moeten vaak alles achterlaten. Hoe zou dat voor mij zijn? Wat zou ik absoluut niet willen missen?
Op basis van dit stellingenspel probeer je enkele vooroordelen rond migratie te weerleggen.
Ga met je klas in gesprek over klimaatverandering.
De leerlingen gaan op zoek naar Belgische bewegingen tegen klimaatopwarming!
De leerlingen maken gedichten en tekeningen om iemand als Tanans welkom te heten.
Wat kunnen wij doen om minder plastic te vervuilen?
Ga met je klas in gesprek over angsten en negatieve gedachten.
Maak een strip over het verhaal van een vluchteling
Hoe kunnen we vluchtelingen een warm welkom geven?
Ga met je leerlingen in gesprek over prestatiedruk. Misschien maken jullie wel een lijstje met wat ze kunnen doen om de stress te verminderen?
De leerlingen bespreken op basis van stellingen welke gewoontes ze willen veranderen voor het klimaat.