Stellingenspel over migratie
Op basis van dit stellingenspel probeer je enkele vooroordelen rond migratie te weerleggen.
De totale duurtijd is de opdracht en de film samen.
Alle anderstalige films zijn NL ondertiteld.
Op basis van dit stellingenspel probeer je enkele vooroordelen rond migratie te weerleggen.
De leerlingen maken gedichten en tekeningen om iemand als Tanans welkom te heten.
Maak een strip over het verhaal van een vluchteling
Ga met je leerlingen in gesprek over prestatiedruk. Misschien maken jullie wel een lijstje met wat ze kunnen doen om de stress te verminderen?
Met behulp van een app visualiseren de leerlingen alles wat er in hun hoofd om gaat.
De leerlingen schrijven een brief aan hun toekomstige zelf. Wat willen ze tegen zichzelf zeggen over verwachtingen en prestatiedruk?
Op basis van 3 scènes uit de film, die de veelheid van geloof en geloofsbeleving kaderen, denken leerlingen na over god, spiritualiteit en levensvragen.
De leerlingen maken een creatieve poster of moodboard over de aanwezigheid van religie in hun leven, en stellen dit voor aan de klas.
Wat komt er allemaal kijken bij het nemen van een huisdier?
De leerlingen laten het personage uit de film aan het woord door middel van de app Chatterpix.
Een klasgesprek over het dier in de stad(stuin)
De klas houdt een gesprek over het doel en nut van schooltuinen.
Hoe kunnen we verschillende stadsdelen diervriendelijker maken?
De leerlingen ontwerpen hun eigen tuinperceel.
De leerlingen onderzoeken de kinderrechten en de stand van zaken als voorbereiding op de film.
Mensen die op de vlucht zijn moeten vaak alles achterlaten. Hoe zou dat voor mij zijn? Wat zou ik absoluut niet willen missen?
Ga met je klas in gesprek over klimaatverandering.
De leerlingen gaan op zoek naar Belgische bewegingen tegen klimaatopwarming!
Wat kunnen wij doen om minder plastic te vervuilen?
Maak je eigen dromenvanger.