Interviewtechnieken leren
Praten over vrienschap in een professioneel interview.
De totale duurtijd is de opdracht en de film samen.
Alle anderstalige films zijn NL ondertiteld.
Praten over vrienschap in een professioneel interview.
De klas maakt een eigen, professionele podcast, net als Felix.
Leerlingen leren door dit vraaggesprek meer bij over zelfexpressie.
Op basis van dit stellingenspel probeer je enkele vooroordelen rond migratie te weerleggen.
De leerlingen maken gedichten en tekeningen om iemand als Tanans welkom te heten.
Bespreek met je klas het onderscheid dat Pippa en Victoria voelen.
Maak een strip over het verhaal van een vluchteling
De leerlingen schrijven een brief aan zichzelf waarin ze hun dromen en ambities beschrijven. Daarna wordt dit klassikaal besproken.
Ga met je leerlingen in gesprek over prestatiedruk. Misschien maken jullie wel een lijstje met wat ze kunnen doen om de stress te verminderen?
Sterk met deze opdracht de kritische blik aan van je leerlingen, op de informatie die ze beter niet vrijgeven op sociale media.
Quiz je leerlingen over de verschillende iconen die ze zien op sociale media. Like, share & subscribe!
De klas fantaseert over hun ideale kindvriendelijke stad.
Je leerlingen maken met een app een stripverhaal waarin ze typische genderrollen doorbreken.
Ga met je leerlingen in gesprek over wat het betekent om boos te zijn.
Maak met je klas een mindmap van emoties en verbeeldende associaties. Je leerlingen leren wat een mindmap is en passen de techniek toe.
Raad welke emotie de andere leerlingen in beeld hebben gebracht.
Met behulp van een app visualiseren de leerlingen alles wat er in hun hoofd om gaat.
Praten over de dood hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Je leerlingen kunnen anoniem hun vragen stellen tijdens deze opdracht.
Dankzij deze voorbeeldvragen bespreek je met je leerlingen gemakkelijk alles over ziekte, symptomen, blindheid en leven met een beperking.
Hoe ervaart Bertha de wereld? De leerlingen ontdekken hoe het is om de wereld te ervaren als je één zintuig mist.