Jezelf in beeld: tekening over zelfbeeld en zelfwaardering
Je leerlingen ontdekken het verschil tussen zelfbeeld en zelfwaardering – en analyseren hun eigen zelfbeeld.
De totale duurtijd is de opdracht en de film samen.
Alle anderstalige films zijn NL ondertiteld.
Je leerlingen ontdekken het verschil tussen zelfbeeld en zelfwaardering – en analyseren hun eigen zelfbeeld.
Je leerlingen maken een filmisch zelfportret zonder zichzelf in beeld te brengen.
Praat met je klas over pesten.
Beluister en bespreek een podcast over mentaal welzijn.
Een schrijfopdracht over mentaal welzijn en het belang hier van.
Toon je interview skills en deel de antwoorden op de vriendschapsvragen met elkaar.
Schrijf net zoals in de film een brief naar je best vriend of vriendin.
De leerlingen maken een anti-pestmuur om te tonen dat ze actief tegen pesten optreden.
De leerlingen denken na over de gevolgen van pesten en cyberpesten en leren over de pestdriehoek: de pester, het slachtoffer en de omstaanders.
De leerlingen leren de online wereld en de gevaren ervan beter kennen door middel van het online spel 'Interland'.
Leerlingen analyseren situaties van cyberpesten en bedenken oplossingen waarbij ze hun inzichten visueel weergeven op papieren.
Je leerlingen verfilmen samen een moreel dilemma om het debat te openen.
Creatieve opdracht waarin je leerlingen zelf een project op poten zetten om menstruatiearmoede tegen te gaan.
Dankzij een leuke quiz leren je leerlingen alles over menstruatieschaamte en menstruatiearmoede.
Bespreek de impact van het geweld van dit conflict op het leven van kinderen.
De leerlingen reflecteren al schrijvend over hoe kinderen oorlog ervaren.
Bespreek klassikaal het Downsyndroom.
Praat met je leerlingen over de film en het thema oorlog.
Je leerlingen gaan op onderzoek over het conflict in Irak.
Bespreek aan de hand van de film verschillende manieren waarop je kan omgaan met tegenslag.