Interviewtechnieken leren
Praten over vrienschap in een professioneel interview.
De totale duurtijd is de opdracht en de film samen.
Alle anderstalige films zijn NL ondertiteld.
Praten over vrienschap in een professioneel interview.
De klas maakt een eigen, professionele podcast, net als Felix.
Leerlingen leren door dit vraaggesprek meer bij over zelfexpressie.
De leerlingen maken een anti-pestmuur om te tonen dat ze actief tegen pesten optreden.
De leerlingen denken na over de gevolgen van pesten en cyberpesten en leren over de pestdriehoek: de pester, het slachtoffer en de omstaanders.
De leerlingen leren de online wereld en de gevaren ervan beter kennen door middel van het online spel 'Interland'.
Leerlingen analyseren situaties van cyberpesten en bedenken oplossingen waarbij ze hun inzichten visueel weergeven op papieren.
De denken na over het geloof, opoffering en het respecteren van verschillende levensbeschouwelijke tradities door middel van diepgaande vragen en een stellingenspel.
Op basis van dit stellingenspel probeer je enkele vooroordelen rond migratie te weerleggen.
De leerlingen maken gedichten en tekeningen om iemand als Tanans welkom te heten.
Bespreek met je klas het onderscheid dat Pippa en Victoria voelen.
Maak een strip over het verhaal van een vluchteling
De leerlingen schrijven een brief aan zichzelf waarin ze hun dromen en ambities beschrijven. Daarna wordt dit klassikaal besproken.
Ga met je leerlingen in gesprek over prestatiedruk. Misschien maken jullie wel een lijstje met wat ze kunnen doen om de stress te verminderen?
Sterk met deze opdracht de kritische blik aan van je leerlingen, op de informatie die ze beter niet vrijgeven op sociale media.
Quiz je leerlingen over de verschillende iconen die ze zien op sociale media. Like, share & subscribe!
De klas fantaseert over hun ideale kindvriendelijke stad.
De leerlingen ontpoppen zich tot echte kunstfotografen en vertalen het gevoel van 'eenzaamheid' naar een foto.
Je leerlingen maken met een app een stripverhaal waarin ze typische genderrollen doorbreken.
Ga met je leerlingen in gesprek over wat het betekent om boos te zijn.