Wat deel je wél, en wat niet online?
Sterk met deze opdracht de kritische blik aan van je leerlingen, op de informatie die ze beter niet vrijgeven op sociale media.
De totale duurtijd is de opdracht en de film samen.
Alle anderstalige films zijn NL ondertiteld.
Sterk met deze opdracht de kritische blik aan van je leerlingen, op de informatie die ze beter niet vrijgeven op sociale media.
Quiz je leerlingen over de verschillende iconen die ze zien op sociale media. Like, share & subscribe!
Je leerlingen maken kennis met het concept actief burgerschap door dit klasgesprek.
De klas fantaseert over hun ideale kindvriendelijke stad.
Met citaten uit de film maak je het moeilijke onderwerp van zelfmoord bespreekbaar.
Je leerlingen bouwen een decor dat het thema van de film reflecteert.
De klas gaat in gesprek over wat ze hebben gezien in de film: burgers die voor zichzelf opkomen in een democratisch systeem.
De leerlingen ontpoppen zich tot echt kunstfotografen en vertalen het gevoel van 'eenzaamheid' naar een foto.
Relevante roulette over genderstereotiepen.
Je leerlingen maken met een app een stripverhaal waarin ze typische genderrollen doorbreken.
Ga met je leerlingen in gesprek over wat het betekent om boos te zijn.
Maak met je klas een mindmap van emoties en verbeeldende associaties. Je leerlingen leren wat een mindmap is en passen de techniek toe.
Raad welke emotie de andere leerlingen in beeld hebben gebracht.
Wat is een verwachting hebben en hoe ga je daarmee om?
Klasgesprek over ‘prestatiedruk’ en hoe dit jouw leerlingen persoonlijk beïnvloedt.
Met behulp van een app visualiseren de leerlingen alles wat er in hun hoofd om gaat.
Ga met je klas in gesprek over wat het wil zeggen om gescheiden of half gescheiden te zijn.
Leerlingen maken een stop motion video met hun eigen hulpje in de hoofdrol, net als in de film.
De klas stelt hun familie voor aan de hand van familiefoto's.
Praten over de dood hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Je leerlingen kunnen anoniem hun vragen stellen tijdens deze opdracht.