Blozen in stop motion
Laat zelfportretten blozen in stop motion.
De totale duurtijd is de opdracht en de film samen.
Alle anderstalige films zijn NL ondertiteld.
Laat zelfportretten blozen in stop motion.
Praat met je leerlingen over hun gevoelens aan de hand van een gevoelensbord.
Ga met je leerlingen in gesprek over wat het betekent om boos te zijn.
Maak met je klas een mindmap van emoties en verbeeldende associaties. Je leerlingen leren wat een mindmap is en passen de techniek toe.
Raad welke emotie de andere leerlingen in beeld hebben gebracht.
Wat is een verwachting hebben en hoe ga je daarmee om?
Met behulp van een app visualiseren de leerlingen alles wat er in hun hoofd om gaat.
Je leerlingen onderzoeken het idee van groepsdruk aan de hand van de film en een vraaggesprek.
Bespreek aan de hand van de film verschillende manieren waarop je kan omgaan met tegenslag.
Hoe zou Esteban's verhaal verder gaan?
Ga met je klas in gesprek over de emoties en gedragingen van Nick.
Schrijf een brief naar de moeder van Nick over zijn gevoelens.
Ga met je leerlingen in gesprek over prestatiedruk. Misschien maken jullie wel een lijstje met wat ze kunnen doen om de stress te verminderen?
De leerlingen bedenken drie tips voor Nathan om om te gaan met groepsdruk.
De leerlingen reflecteren over kleur en emotie.
Een zelfportret vol verwachtingen!
De leerlingen onderzoeken hoe de gevoelens van het hoofdpersonage veranderen doorheen de film.
Je leerlingen analyseren scènes uit de film aan de hand van het communicatiemodel.
Zijn je leerlingen soms bang, net als Luce? Bespreek dit gevoel in een kringgesprek.
Maak een lichtstaafje met al jouw emoties.